Missie, visie en beleid

Samen spelen en onze missie

Muziekschool Amsterdam is de grootste muziekeducatie-aanbieder van Amsterdam. Het is onze missie om alle Amsterdamse kinderen en jongeren de mogelijkheid te geven het plezier van (samen) muziek maken te ervaren. Met onze lessen en vele samenspeel mogelijkheden bereiken we tienduizenden leerlingen per jaar. Op de muziekschool zelf, maar vooral ook op basisscholen. Met de tagline ‘Play More’ dagen we onze leerlingen uit om samen muziek te maken en van elkaar te leren. Want als we de afgelopen 90 jaar een ding hebben geleerd, dan is het dat muziek voor iedereen iets anders betekent. Daarom reiken wij de handvatten aan waarmee de leerlingen kunnen ontdekken wie ze zijn en hoe ze hun talent en passie in kunnen zetten.

Over de organisatie

Bij Muziekschool Amsterdam doen we er met ruim 160 medewerkers alles aan om onze doelen te behalen. Dit doen we op de muziekschool zelf, maar vooral ook op basisscholen en in de wijken. We willen toegankelijk zijn en iedereen de mogelijkheid bieden om te ontdekken wat muziek voor hem of haar kan betekenen. Dit is een van de redenen waarom de Muziekcirkels hun intrede hebben gedaan. Hierin spelen kinderen die extra aandacht behoeven op hun eigen tempo en met de juiste begeleiding. Spelen vanuit je hart is wat wij stimuleren. De kwaliteit van ons onderwijs ondersteunt deze behoefte. Bekijk hier de samenstelling van het diverse en gedreven team dat dit alles mogelijk maakt.

Lees hier over de ontstaansgeschiedenis van Muziekschool Amsterdam.

Lees wat we nog meer doen